top of page
Навчати й навчатися | Логотип EdCamp Ukraine
Навчати й навчатися | Логотип Міністерства освіти і науки України

НАВЧАТИ Й НАВЧАТИСЯ:

як і куди зростати
українському вчительству?

Спільна ініціатива руху EdCamp Ukraine
і Міністерства освіти і науки України 

Голоси 8 427 освітян почуті в національному дослідженні сфери підвищення педагогічної кваліфікації й сертифікації

Звернення міністерки освіти і науки Лілії Гриневич

Що хвилює освітян в усьому світі

 

У багатьох країнах – незалежно від успішності освітньої системи –
постають ці запитання. Такі виклики не оминають і Україну.

Наскільки добре вчителі
й учительки підготовлені
до різноманітних викликів
сучасної школи?

Якою мірою оцінювання
і зворотний зв’язок можуть підтримати якісне викладання 
та ефективний професійний розвиток педагогів?

Що потрібно адміністрації закладів освіти, щоб покращити школи й учнівські досягнення?

Як органи влади
можуть бути впевнені,
що ресурси, які вкладаються
у підвищення вчительської кваліфікації, спрацюють?

Які висновки вже зроблено міжнародною спільнотою

 

Системно досліджуючи аспекти професійного зростання педагогів, у OECD*
 і Bill & Melinda Gates Foundation** виявили низку закономірностей. Ось деякі з них:

1. Педагоги, які частіше підвищують свою кваліфікацію, працюють більш ефективно.

 

2. Кількість осіб у класі меншою мірою впливає на якість викладання, ніж його розмаїття.

 

3. Чим більше зворотного зв’язку отримують педагоги, тим вищий рівень їхньої ефективності.

4. Лише 1/3 учительок і вчителів вважають, що їхня професія є цінованою в суспільстві. Але ті з них, хто мають більше повноважень у прийнятті рішень на рівні школи, переконані в цьому частіше, вони більш задоволені
й продуктивніші в роботі.

* Teaching and learning international survey, 2013, 2018 (Міжнародне дослідження з викладання 
і навчання)

** Teachers Know Best. Teachers’ Views on Professional Development, 2014 (Педагоги знають краще. Учительські погляди на професійний розвиток)

Як має змінитися підвищення кваліфікації в Україні

78,7% респонденток/-ів вважають,
що чинна система підвищення кваліфікації має бути реформована
і основну відповідальність за цей
процес покладають на Міністерство освіти і науки України,

 

37% опитаних вважають, що 150 годин
за 5 років для підвищення кваліфікації – недостатньо для повноцінного професійного зростання,

 

а 49% освітян хотіли б збільшити на рік кількість годин, які вони інвестують
у підвищення своєї кваліфікації
та розвиток.

 

Саме про це свідчать результати соціологічного дослідження, проведеного на анонімній

та безоплатній основі серед

8 427 освітян.

Знань і навичок з яких тем потребує українське вчительство?

 

Що заважає педагогам професійно зростати?

 

Як часто відкриті уроки, покликані дати якісний зворотний зв’язок, перетворюються на «театр»?

 

Яким критеріям мають відповідати організації, що пропонують підвищення педагогічної кваліфікації?

 

Чи можлива прозора та дієва сертифікація в освіті?

Відповіді на ці запитання та ще багато цікавих відомостей і фактів представлено за результатами аналізу онлайн-опитування.

Як це відбуватиметься і які є результати

 

Ініціатива реалізована у три етапи:

1 етап
10.05 – 10.06.2018 р.

Анонімне онлайн-опитування
з узагальненням результатів

Виявлено наявну ситуацію
у сфері підвищення педагогічної кваліфікації,
бар’єри та чинники впливу
на шляху професійного розвитку педагогів, 
їхні потреби і очікування.

2 етап
2,3.07.2018 р.

Презентація проміжних результатів
і стратегії змін 

Обговорено
на Четвертій національній (не)конференції
для шкільних педагогів EdCamp Ukraine 2018
за участі Лілії Гриневич.

3 етап
з 23.01.2019 р.

Фінальний звіт, який дає можливість діяти

Опубліковано

повний звіт

за результатами дослідження, який включає аналітику у п’яти розділах на 122 сторінках.

Результати дослідження

Декларація щодо ефективного
підвищення педагогічної кваліфікації

 

Ключовим практичним результатом проведеного дослідження став документ Декларації, у якому окреслені вектори зростання шкільного вчительства, сформульовані критерії оцінювання діяльності надавачів послуг підвищення кваліфікації, виписані індикатори їхньої ефективної роботи.

Якщо Ви

 

державна чи громадська організація, інституція, компанія, приватна особа-підприємець
чи вчитель/вчителька, готові ділитися власним досвідом,

 

уже працюєте в полі підвищення педагогічної кваліфікації чи лише плануєте скористатися можливостями демонополізації
цієї сфери,

також вважаєте, що чинна система підвищення кваліфікації потребує оновлення,

дбаєте про якість, сучасність
та продуктивність ваших послуг
з підвищення педагогічної кваліфікації,

 

приєднуйтеся до Декларації!

Запрошуємо підписати петицію:

якщо Ви / Ваша організація згодні
з викладеними в Декларації положеннями та засвідчуєте готовність пропонувати українським педагогам послуги з підвищення кваліфікації, що відповідатимуть окресленим критеріям;

щоб ця Декларація була покладена
в основу державної політики
щодо підвищення кваліфікації українських педагогів.

 

Будемо раді також вашим пропозиціям
з удосконалення цього документу,
які прийматимемо на електронну пошту

 

for@edcamp.org.ua.

конверт.png
Декларація

Головне зі ЗМІ

 

10.03.2018, НАКИПЕЛО:

Школа має перетворитися на центр громади

25.02.2018, ГС «Освіторія»:

Підвищення кваліфікації: Як і куди зростати українським вчителям? 

02.02.2018, радіо «Новое время»:

Саме Там Як вчаться вчителі 

06.12.2018, офіційний веб-портал реформи «Нова українська школа»:

Про е-портфоліо та як не перетворити сертифікацію на сегрегацію педагогів

01.09.18, журнал «ФОКУС»:

Зворотний бік професії. Чого хочуть українські вчителі

 

11.08.18, журнал «ФОКУС»:

Міністр і болі освіти. Як Лілія Гриневич відповідала на питання вчителів

 

11.07.2018, медіа-проект «Накипело»:

Опитування учасників і учасниць EdCamp Ukraine 2018 про їх переживання і надії щодо нового Положення «Про підвищення кваліфікації»

 

11.07.2018, ГС «Освіторія»:

14 годин щотижня українські вчителі приділяють підвищенню кваліфікації — дослідження EdCamp і МОН

 

10.07.2018, компанія «Всеосвіта»:

Те, що ви хотіли знати про українську освіту: відверта бесіда з Лілією Гриневич
на EdCamp Ukraine 2018

 

10.05.18, Міністерство освіти і науки України:

Як має змінитися підвищення кваліфікації педагогів: стартує онлайн-опитування МОНУ та EdCamp Ukraine

Будьте в курсі розвитку ініціативи

Навчати й навчатися | Логотип EdCamp Ukraine
Навчати й навчатися | Логотип Міністерства освіти і науки України

Будь ласка, залучайте до ознайомлення якомога більше своїх колег –
щоб сприяти розвитку сфери професійного зростання педагогів!

Партнерство

Магістральна підтримка

Навчати й навчатися | Логотип Фонд "Відродження"
Навчати й навчатися | Логотип The United Nations Population Fund

Інформаційна підтримка

Навчати й навчатися | Логотип Батьківський контроль
Навчати й навчатися | Логотип ГО "Смарт освіта"
Навчати й навчатися | Логотип Відкритого університету Майдану
Навчати й навчатися | Логотип компанії Лінгвіст
Навчати й навчатися | Логотип порталу Нова українська школа
Навчати й навчатися | Логотип порталу ГС "Освіторія"
Навчати й навчатися | Логотип БФ Порошенка
Навчати й навчатися | Логотип Українский інститут майбутнього
Навчати й навчатися | Логотип Центру нової освіти Іваа Іванова
Навчати й навчатися | Логотип Amnesty International
Навчати й навчатися | Логотип EdEra
Навчати й навчатися | Логотип Лабораторія Освітніх Змін
Навчати й навчатися | Логотип Міжнародного інституту інтегрального розвитку
Навчати й навчатися | Логотип Microsoft

Методична підтримка

Навчати і навчатися | Логотип Lumo Education LtD

Дякуємо за залученість на етапі проектування дослідження

Андрусик Ользі та ГІАЦ «КРОНА»,

Барану Григорію і МБФ «Відродження»,

Бєлоусовій Руслані та Одеському обласному інституту удосконалення учителів,

Владимировій Надії та Лозівському НВК №4,

Войцехівському Михайлу і Інституту післядипломної педагогічної освіти КМПУ
ім. Б. Грінченка,

Грицюк Ларисі і Миколаївській ЗОШ №29,

Грищенку Михайлу,

Гураку Руслану і Державній службі якості освіти України,

Даценку Олександру і НМПЦ управління освіти Олександрійської міської ради,

Дегтярьовій Оксані, незалежній освітній експертці,

Домарацькій Оксані і Деревківській ЗОШ, Дрожжиній Тетяні, незалежній освітній експертці,

Дубовик Олені і ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»,

Заплотинській Олені та Національній раді реформ,

Засєкіній Тетяні й Інституту педагогіки НАПН України,

Колебошину Сергію і Одеській обласній державній адміністрації,
Косар Оксані і Косован Оксані та Чернівецькій ЗОШ № 6,

Кухаревській Олені і Liko-School,

Ляшенко Олександру і Національній Академії педагогічних наук України,

Тимошенко Яніні і МЦУО Чернігівської міської ради, Тутаєвій Маї і Хмельовському НВО,

Охович Світлані і Освітньому порталу «СуХаРі»,

Федоряці Валентині і Трудолюбівській ЗОШ,

Чалій Марині і Кіровоградському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти.

bottom of page