Е-портфоліо пропонують включити до процедури сертифікації вчительства початкових класів
За результатами першого в Україні національного дослідження EdCamp Ukraine «Навчати і навчатися: як і куди зростати українському вчительству» 72,2 % педагогів вірять у прозорість та ефективність сертифікації.
Цікаво, що переважна більшість опитаних (70,8 %) вважають, що відкриті уроки (справжні, а не «постановочні») мають бути обов’язковою складовою сертифікації.
Щойно на громадське обговорення вийшла Постанова «Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників», яка запроваджує у 2019 р. пілотний проект із сертифікації 2 000 вчителів початкових класів. Однією із напрогресивніших змін стала можливість покращити свій результат незалежного тестування за допомогою подання е-портфоліо – відеозапису навчального заняття і його аналізу – саме того відкритого уроку, а також можливістю взаємооцінювання, яке сподіваємося буде додано до Положення.
Відкритого уроку – не театру з «перевіряльниками», після якого або ганять, або співають оду – а свідомого та відвертого діалогу рівних з рівними, що дозволяє професійно зростати: «Колеги, ось відеозапис мого реального уроку. Поговорімо, що вдалося добре, а що можна покращити. Дякую за екологічний та конструктивний зворотний зв'язок».
Пишаємося таким важливим здобутком Міністерства освіти і науки і спільноти відповідального вчительства EdCamp Ukraine і закликаємо всіх висловити свою думку у рамках громадського обговорення за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proekt-polozhennya-pro-sertifikaciyu-pedagogichnih-pracivnikiv.
Дякуємо МБФ "Відродження" і Представництву ООН в галузі народонаселення в Україні за підтримку дослідження, завдяки якому державні рішення приймаються на основі cоціологічних даних.