Проведено експертний «апгрейд» до антидискримінаційної експертизи-2019
Скільки треба часу, аби навчитися фахово експертувати освітній контент, зокрема підручники, з позицій недискримінаційного підходу?
По-перше, треба пройти місячне дистанційне навчання. По-друге, отримати запрошення і провести три дні на спеціальному тренінгу. По-третє, зробити дві пробні (а головне – успішні) експертизи реальних підручників. А після цього…
… почути від оргкомітету: а ми вас запрошуємо на тренінг 2-го рівня, бо інформація, яку ми пропрацювали на попередніх етапах, вже дещо застаріла!
Здається, ця справа нескінченна, адже саме життя, сама освітянська практика кожного разу вказує на актуальні виклики, дає нові розуміння, що саме «не так» у тих же підручниках і як саме треба змінити «те-то і те-то». І це нормально: сучасна освіта, особливо її неформальний сектор, стає більш гнучким до реальних потреб ринку – якщо щось отримало бурхливий розвиток, а освіта «випала з тренду» – рано чи пізно буде проблема!
Аби запобігти цьому, ГО «Едкемп Україна» і Гендерний інформаційно-аналітичний центр "КРОНА" зібрали на Харківщині рівно 50 осіб, які вже мали сертифікати, видані з 2016-го по 2018-ий роки, як підтвердження того, що вони вміють робити антидискримінаційну експертизу освітнього контенту.
Зібрали, щоб повторно «звірити годинники», оновити «ввідні», разом обговорити найскладніші моменти підготовки експертного висновку, та і просто подивитися одне одному в очі. І усе це «на фоні» нової реальної експертизи підручників для 2-го, 6-го і 11-го класів, яка вже почалася і потребує нових підходів і експертного «апгрейду».
«Родзинка» тренінгу – спільний «розбір» як відвертих ляпів, так і дійсно «крутих» прикладів експертних пропозицій з реальних висновків попередніх років, а також того, що є «спірною територією» між першим і другим плюсом. Уявіть: 150 конкретних «кейсів» з цих трьох «купок» ретельно перемішуються, після чого впродовж наступних чотирьох годин 7 міні-груп, слідуючи власною логікою, мають знову розкласти їх на 3 «купки».
І уявіть, у кожної групи вийшло по-своєму, що лише підтверджує тезу оргкомітету: будь-яка експертиза – це, передусім, творча справа, але фаховість має бути в усіх!
Чесно кажучи, не пам’ятаємо, коли за всю історію цієї сертифікаційної програми після якогось тренінгу спостерігалася таке «людське єднання» (причому вкрай різних людей: і тих, хто працює у формальній освіті, зокрема кандидатів і докторів наук, і тих, хто представляє, наприклад, громадські організації або є самозайнятою особою), спільне бачення ефективності триденної роботи, чітке розуміння того, що саме треба робити під час антидискримінаційної експертизи-2019.
Ми стали ще кращими! І далі буде ...