Голоси 8 427 освітян почуті в національному дослідженні сфери підвищення педагогічної кваліфікації й сертифікації
Звернення міністерки освіти і науки Лілії Гриневич
Що хвилює освітян в усьому світі
У багатьох країнах – незалежно від успішності освітньої системи –
постають ці запитання. Такі виклики не оминають і Україну.
Наскільки добре вчителі
й учительки підготовлені
до різноманітних викликів
сучасної школи?
Якою мірою оцінювання
і зворотний зв’язок можуть підтримати якісне викладання
та ефективний професійний розвиток педагогів?
Що потрібно адміністрації закладів освіти, щоб покращити школи й учнівські досягнення?
Як органи влади
можуть бути впевнені,
що ресурси, які вкладаються
у підвищення вчительської кваліфікації, спрацюють?
Які висновки вже зроблено міжнародною спільнотою
Системно досліджуючи аспекти професійного зростання педагогів, у OECD*
і Bill & Melinda Gates Foundation** виявили низку закономірностей. Ось деякі з них:
1. Педагоги, які частіше підвищують свою кваліфікацію, працюють більш ефективно.
2. Кількість осіб у класі меншою мірою впливає на якість викладання, ніж його розмаїття.
3. Чим більше зворотного зв’язку отримують педагоги, тим вищий рівень їхньої ефективності.
4. Лише 1/3 учительок і вчителів вважають, що їхня професія є цінованою в суспільстві. Але ті з них, хто мають більше повноважень у прийнятті рішень на рівні школи, переконані в цьому частіше, вони більш задоволені
й продуктивніші в роботі.
* Teaching and learning international survey, 2013, 2018 (Міжнародне дослідження з викладання
і навчання)
** Teachers Know Best. Teachers’ Views on Professional Development, 2014 (Педагоги знають краще. Учительські погляди на професійний розвиток)
Як має змінитися підвищення кваліфікації в Україні
78,7% респонденток/-ів вважають,
що чинна система підвищення кваліфікації має бути реформована
і основну відповідальність за цей
процес покладають на Міністерство освіти і науки України,
37% опитаних вважають, що 150 годин
за 5 років для підвищення кваліфікації – недостатньо для повноцінного професійного зростання,
а 49% освітян хотіли б збільшити на рік кількість годин, які вони інвестують
у підвищення своєї кваліфікації
та розвиток.
Саме про це свідчать результати соціологічного дослідження, проведеного на анонімній
та безоплатній основі серед
8 427 освітян.
Знань і навичок з яких тем потребує українське вчительство?
Що заважає педагогам професійно зростати?
Як часто відкриті уроки, покликані дати якісний зворотний зв’язок, перетворюються на «театр»?
Яким критеріям мають відповідати організації, що пропонують підвищення педагогічної кваліфікації?
Чи можлива прозора та дієва сертифікація в освіті?
Відповіді на ці запитання та ще багато цікавих відомостей і фактів представлено за результатами аналізу онлайн-опитування.
Як це відбуватиметься і які є результати
Ініціатива реалізована у три етапи:
Декларація щодо ефективного
підвищення педагогічної кваліфікації
Ключовим практичним результатом проведеного дослідження став документ Декларації, у якому окреслені вектори зростання шкільного вчительства, сформульовані критерії оцінювання діяльності надавачів послуг підвищення кваліфікації, виписані індикатори їхньої ефективної роботи.
Якщо Ви
державна чи громадська організація, інституція, компанія, приватна особа-підприємець
чи вчитель/вчителька, готові ділитися власним досвідом,
уже працюєте в полі підвищення педагогічної кваліфікації чи лише плануєте скористатися можливостями демонополізації
цієї сфери,
також вважаєте, що чинна система підвищення кваліфікації потребує оновлення,
дбаєте про якість, сучасність
та продуктивність ваших послуг
з підвищення педагогічної кваліфікації,
приєднуйтеся до Декларації!
Запрошуємо підписати петицію:
якщо Ви / Ваша організація згодні
з викладеними в Декларації положеннями та засвідчуєте готовність пропонувати українським педагогам послуги з підвищення кваліфікації, що відповідатимуть окресленим критеріям;
щоб ця Декларація була покладена
в основу державної політики
щодо підвищення кваліфікації українських педагогів.
Будемо раді також вашим пропозиціям
з удосконалення цього документу,
які прийматимемо на електронну пошту
Головне зі ЗМІ
10.03.2018, НАКИПЕЛО:
Школа має перетворитися на центр громади
25.02.2018, ГС «Освіторія»:
Підвищення кваліфікації: Як і куди зростати українським вчителям?
02.02.2018, радіо «Новое время»:
06.12.2018, офіційний веб-портал реформи «Нова українська школа»:
Про е-портфоліо та як не перетворити сертифікацію на сегрегацію педагогів
01.09.18, журнал «ФОКУС»:
Зворотний бік професії. Чого хочуть українські вчителі
11.08.18, журнал «ФОКУС»:
Міністр і болі освіти. Як Лілія Гриневич відповідала на питання вчителів
11.07.2018, медіа-проект «Накипело»:
Опитування учасників і учасниць EdCamp Ukraine 2018 про їх переживання і надії щодо нового Положення «Про підвищення кваліфікації»
11.07.2018, ГС «Освіторія»:
14 годин щотижня українські вчителі приділяють підвищенню кваліфікації — дослідження EdCamp і МОН
10.07.2018, компанія «Всеосвіта»:
Те, що ви хотіли знати про українську освіту: відверта бесіда з Лілією Гриневич
на EdCamp Ukraine 2018
10.05.18, Міністерство освіти і науки України:
Як має змінитися підвищення кваліфікації педагогів: стартує онлайн-опитування МОНУ та EdCamp Ukraine